In februari 2018 lanceerde De Watergroep haar nieuwe website met aparte klantenzone. Die toevoeging laat klanten toe om veel meer zaken zelf te regelen, waar en wanneer het hen past.
Klantgegevens aanpassen, een factuur bekijken en betalen, het waterverbruik opvolgen … Dat en nog veel meer kunnen klanten sinds 2018 zelf doen in de klantenzone van onze nieuwe website. Zelfs een verhuis kan bij De Watergroep volledig online geregeld worden: een primeur binnen de Vlaamse drinkwatersector!
De nieuwe website filtert informatie onder meer op basis van de woonplaats van de klant. Zo vinden klanten er gerichte info over storingen en werkzaamheden aan de waterleiding, de juiste tarieven en de waterkwaliteit in hun gemeente. Klanten uit faciliteitengemeenten kunnen de website en de klantenzone ook in het Frans raadplegen. Daarnaast biedt De Watergroep een algemene bedrijfswebsite aan in het Frans, Engels en Duits. Sinds de opstart mag de nieuwe website elke dag gemiddeld vierduizend bezoekers verwelkomen. Ongeveer 35 procent raadpleegt de site via smartphone of tablet.